Groepsbeheerders

• Profielfoto van anja

WordPress

Publieke groep actief 3 jaar, 6 maanden geleden

Vragen en antwoorden bij het gebruik van WordPress.
Actief meedoen? Dan eerst registreren!

Handleidingen voor starters: Handleidingen WordPress

Blog veranderen in site met statische homepage

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van  Anoniem 4 jaren, 11 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Profielfoto van
    Anoniem

Hi Anja,
    Ik ben gestopt met bloggen, maar wil de bestaande blogberichten handhaven en het blog in een soort van sub-pagina (met de naam “Blog”) onderbrengen.
    Ik weet hoe ik die constructie “from the scratch” kan maken, dat heb je me ooit uitgelegd:
    Maak een pagina en noem die “Home”, maak er nog een en noem die “Blog”. En bij de instellingen onder “Lezen” benoem je de pagina “Home” tot statische voorpagina en die met “Blog” tot de blog sectie.
    Ik heb nu te maken met een al bestaand blog en dat gaat dat niet zo maar!
    De pagina “Home” heb ik gemaakt, maar nu de plaatsing van het voormalige blog nog… Als ik klik op het overzicht van pagina’s staat daar een item met de naam “Title”, maar dat kan ik niet veranderen in “Blog”, terwijl dat het wel inhoudt, denk ik…
    Snap je wat ik bedoel?
    Ik hoop dat je me kan helpen.

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@Herma, ik vat het even samen hoe ik het begrijp. Je wilt een subpagina maken en daarmee verwijzen naar je blog waar je geen artikelen meer aan toevoegtt. Wat je kunt doen: De plugin ‘page links to’ http://wordpress.org/extend/plugins/page-links-to/ installeren.
    Je laat het blog gewoon wat het is. Je opent het blog, de startpagina van je blog en kopieert de link
    Je hebt de nieuwe subpagina ‘blog’ gemaakt en daar wordt ergens onder waar je de artikelen schrijft getoond ‘An alternate URL’ die selecteer je en je plakt de link van je blog die je zojuist gekopieerd hebt en waarmee je wilt starten in het ‘alternate URL’ vak.
    Wordt er vervolgens op de subpagina ‘blog’ geklikt wordt je blog die je niet meer gebruikt geopend.
    Tip: maak in het zijmenu dan wél een verwijzing weer terug naar de site waar vandaan gekomen is.

Profielfoto van
    Anoniem

Die plugin heb ik toevallig, op iedere site geïnstalleerd, want hij is erg handig, vooral omdat ik ook “gewone webpagina’s” aan m’n blogs heb hangen.

Ik heb precies gedaan wat je beschreef, maar het werkt niet. .
    Moet er maar eens stevig over nadenken en zal laten weten hoe dit avontuurtje afloopt.
    Bedankt voor je meedenken!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Spring naar werkbalk