Groepsbeheerders

• Profielfoto van anja

WordPress

Publieke groep actief 3 jaar, 8 maanden geleden

Vragen en antwoorden bij het gebruik van WordPress.
Actief meedoen? Dan eerst registreren!

Handleidingen voor starters: Handleidingen WordPress

Twenty Eleven aanpassen

Dit onderwerp bevat 30 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van karininline karininline 5 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Profielfoto van
    Anoniem

Wat is dat een ramp! Ik kan in de style.css veranderen wat ik wil, maar niets is zichtbaar. Dan heb ik het over kleuren van teksten en de achtergrond van de navigatie bar (access).
    Ook is het me een volslagen raadsel waarom die witruime boven de header image niet minder kan, want die is wel èrg hoog en dat staat grof in de lay out vind ik.
    Wie weet raad?
    Ik heb ook al gegoogled…

Profielfoto van anja
    anja
    Sleutelbeheerder

@herma

style.css van de twenty-eleven:

wijzigen kleuren van de teksten voorgrond van de navigatiebar in de twenty-eleven:
    bij access a (regel 565), kleur wijzigen in de kleur die je wilt
    wil je de hoogte van je navigatiebar wijzigen, dan line-height wijzigen in b.v. 2.333em (dit dan ook wijzigen in regel 572 bij acces ul ul anders kan je niet op de subpagina’s klikken)

(wel even controleren of de subpagina’s dan geklikt kunnen worden,)

Achtergrond navigatibar:
    bij access li:hover en acces a:focus (regel 605/606)
    bij access a (regel 605/606), kleur wijzigen in de kleur die je wilt (moz-linear-gradient dat zijn 2 kleuren) en de
    color(de tekst dus) ook een nieuwe kleur geven.

De witruimten boven de headerfoto:
    Je kunt in de instellingen dashboardmenu – thema -header kiezen om de headertekst niet te tonen (kun je b.v. vervangen door de headertekst in je headerafbeelding te verwerken)

Wil je nu als je dit bovenstaand opgevolgdd hebt ook de ‘zoekfunctie’ netjes in de navigatiebar of eronder, maar dat is dan even spelen):
    Voeg toe aan regel 658 ( bij branding only search)
    margin-bottom: 7px;
    (en zoals je ziet kan je ook de kleuren van het zoekvak daar wijzigen).

Plezier!

Profielfoto van
    Anoniem

Bedankt Anja!
    Headertekst in de afbeelding verwerken lijkt me de mooiste oplossing.
    De rest moet ik even uitzoeken, hoe kom jij aan die regelnummers?

Profielfoto van anja
    anja
    Sleutelbeheerder

@Herma, ik heb mijn eigen Twenty-eleven thema (onbewerkte versie) er even bijgepakt. Daarnaast gebruik ik het programma Firebug. http://getfirebug.com/whatisfirebug (scheelt enorm veel zoekwerk).

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Herma die witruimte boven de header kun je ook kleiner maken.
    Ik heb het antwoord dat Anja daarover gaf ook nog even opgezocht voor je.
    http://www.werkgroepen.net/wordpress/members/pierrot/activity/1264/

Profielfoto van
    Anoniem

Hi Anja, Ik heb Firebug geïnstalleerd maar kan nergens vinden hoe ik die regelnummer tevoorschijn tover.
    En ik ben niet eens blonttt, laat staan bjoetifoel;-)

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Ja Herma als je een goed childtheme maakt voor je twentyeleven thema, dan is het heel goed te doen.
    Alles blijft lekker staan bij een update van WordPress.

Anja:
    Ik zie wel een antwoord van Herma bij de rss feeds maar nog niet op deze website, mocht je denken waar heeft ze het over.

Profielfoto van anja
    anja
    Sleutelbeheerder

@pierrot Hennie het is me duidelijk hoor en gaaf dat we elkaar helpen, toch?

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Hallo Anja,
    Ik kan niet vinden waar ik dat witte gedeelte boven de header weg moet halen.
    Je schrijft dit in je antwoord aan Herma.
    De witruimten boven de headerfoto:
    Je kunt in de instellingen dashboardmenu – thema -header kiezen om de headertekst niet te tonen (kun je b.v. vervangen door de headertekst in je headerafbeelding te verwerken)

Waar vind ik dat precies in het dashboard, ik zie niet waar ik die tekst uit kan zetten.
    Moet ik de tekst van de sitetitel weghalen bij instellingen algemeen of bij de header aanpassen en dan onderaan: Weergavetekst op nee zetten? Of is het nog wat anders?
    groetjes Hennie

Profielfoto van
    Anoniem

Hi Hennie,

Je moet zijn op de pagina waar je header afbeeldingen kan kiezen. Eeen stukje meer naar beneden staat ergens de optie “Tekst Weergeven”. Daar moet je het vinkje weghalen en dan staat je header prachtig helemaal bovenaan.
    De titel van je site moet je dan opnemen in je afbeelding natuurlijk;-)

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Hi Herma,
    Hartelijk bedankt voor je antwoord, ik ga het proberen want ik had een nieuwe header gemaakt om af en toe eens te wisselen. En dan nog even puzzelen of ik het zoekvenster ook weer ergens kan zetten want die zit in dat bovenstuk.

Profielfoto van
    Anoniem

Kun je die widget niet gewoon bovenaan in je side bar zetten?
    Ik kan het niet checken want ik heb Twenty Eleven verwijderd;-)

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Het is geen widget Herma maar met het antwoord dat Anja gaf kom ik misschien weer wat verder. Ik puzzel verder.
    Bedankt weer voor je antwoord.
    Dit stukje:
    Wil je nu als je dit bovenstaand opgevolgdd hebt ook de ‘zoekfunctie’ netjes in de navigatiebar of eronder, maar dat is dan even spelen):Voeg toe aan regel 658 ( bij branding only search) margin-bottom: 7px; (en zoals je ziet kan je ook de kleuren van het zoekvak daar wijzigen).

Profielfoto van anja
    anja
    Sleutelbeheerder

@pierrot Hennie, Als je kiest voor de oplossing van Herma en je hebt verder niets in je stylesheet gewijzigd hebt met betrekking op de header, wordt de zoekfunctie in de navigatiebalk vermeld.

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Ohhhh Anja dat is fijn om te weten.
    Ik heb wat dingen gewijzigd in mijn stylesheet maar ik heb alles gelukkig opgeschreven in een word document en gebruik een childtheme.
    Die wijzigingen zal ik verwijderen uit mijn childtheme en dan zou het helemaal goed moeten komen.
    Bedankt Anja!.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Spring naar werkbalk