Groepsbeheerders

• Profielfoto van anja

WordPress

Publieke groep actief 3 jaar, 6 maanden geleden

Vragen en antwoorden bij het gebruik van WordPress.
Actief meedoen? Dan eerst registreren!

Handleidingen voor starters: Handleidingen WordPress

Twenty Eleven aanpassen

Dit onderwerp bevat 30 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van karininline karininline 4 jaren, 11 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Profielfoto van hennie
    hennie
    Participant

Het is gelukt Anja en Herma, Kijk: http://blog.thebluewave.nl/
    Een andere header gemaakt zodat ik eens af kan wisselen en natuurlijk proberen of het zou lukken.
    Anja kan ik die zoekfunctie ook op die plaats krijgen waar nu mijn banner naar de website staat?
    Of kom ik dan in de problemen met de widgets?
    Hennie

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@pierrot, Hennie, Je kunt de zoekfunctie toch gewoon als widget plaatsen, boven of onder je banner?

Profielfoto van hennie
    hennie
    Participant

Ehhhh hoe werkt dit dan Anja. Weer iets nieuws voor me en dat is eng……….Voeg ik dan de widget zoeken toe?
    En is die zoekfunctie in het munu dan gelijk weg ?

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@pierrot Hennie, Ja je sleept de widget zoeken naar de plaats waar je hem wilt weergeven in je zijmenu. Nee de zoekfunctie van de twenty-eleven is dan niet verdwenen, die zul je handmatig uit je stylesheet moeten verwijderen.
    Widgets plaatsen en verwijderen is niet eng. Je sleept ze naar je zijmenu(‘s) en/of je haalt ze weer weg. Sommige widgets kun je instellen door op het omgekeerde driehoekje in de titelbalk van de widget te klikken. Probeer maar, dan leer je het het snelst.

Profielfoto van hennie
    hennie
    Participant

Oké Anja daar ga ik mee aan de slag even uitproberen hoe dat werkt met die zoekfunctie
    En die andere verwijderen uit de stylsheet…………..

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@pierrot, Hennie ik gebruik de twenty-eleven niet actief, dus ik ga het niet helemaal voor je uitvogelen, maar je moet in de buurt van #branding .only-search regel 661, #branding .only search regel 656, #branding #s regel 632 en input #s regel 456 zijn. Maar waarom al dat gedoe omdat alleen het woord zoeken niet in IE voorkomt terwijl de zoekfunctie toch duidelijk aanwezig is in de navigatiebalk?

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@pierrot, Hennie grijns…..je kunt eventueel een tekstwidget toevoegen met de inhoud: de site werkt het best in Firefox of Google chrome….

Profielfoto van hennie
    hennie
    Participant

Ik begrijp dat je het niet uit kan vogelen Anja. En in de css kan ik met behulp van firebug het meeste wel terugvinden. Ik zat me net te bedenken eigenlijk is het niet zo erg. Net wat je zegt de zoek funtie is al duidelijk door het vergrootglas in IE. Maar ik weet nu wel waar ik moet zijn in de stylesheet mocht ik het eens willen proberen. Ik vind de menubalk in Firefox ook veel mooier met het gradient erin.
    Bedankt weer Anja!!!!!!!!!!!!!!!

Profielfoto van hennie
    hennie
    Participant

Heeft ze weer wat nieuws wat me wel interesseert hoor;-) Een tekstwidget toevoegen met de inhoud.
    De inhoud van de zoekfunctie bedoel je toch?

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@pierrot, Hennie Nee dat bedoel ik niet. Widgets horen bij de WordPress installatie en die zijn standaard. De widgets zijn de extra toepassingen voor WordPress die je kunt toevoegen aan je zijmenu’s (sidebars). Je gaat naar weergave -> widgets, daar vind je allerlei widgets (zoals een zoekwidget, een paginawidget, RSS widget, Tagwolkwidget, categoriewidget enz. enz. ) Diverse plugins leveren ook widgets mee, welke je ook weer in je zijmenu’s kunt slepen(en weer weghalen). In de tekstwidget kun je tekst plaatsen met eventueel toegestane HTML code). Probeer maar eens.

Profielfoto van hennie
    hennie
    Participant

Begrepen Anja en ja ik heb diverse tekstwidgets gebruikt voor afbeeldingen. Maar die zoekwidget en rss widget bijvoorbeeld had ik nog niet ontdekt. Ik blijf leren !!!!
    Bedankt!!!

Hallo, ik ben nieuw hier en nieuw met WordPress. Ik heb een vraag over de header. Ik zou graag twee plaatjes boven elkaar zetten ipv nu een witte ruimte. Ong zoals op deze site. Ik wil deze site opnieuw bouwen maar dan vergelijkbaar in WordPress: bpt-mediation.nl/BPT-Mediation/Home
    Is er een theme waar dat mee kan of kan dit ook in twenty eleven en hoe dan?? Hellup!

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@karininline: Ik snap je vraag niet: twee plaatjes boven elkaar zetten ipv nu een witte ruimte??
    Ik heb op deze site maar 1 headerafbeelding en op mijn andere sites ook. Zoek je een specifiek thema, dan zul je de WordPress bibliotheek door moeten spitten en daar een thema zoeken die aan jou wensen voldoet http://wordpress.org/extend/themes/ . WordPress is heel prettig om mee te werken, maar denk niet dat je in een uurtje klaar bent met een nieuwe site bouwen, aanpassen enzo, tenminste..dat zal niet lukken als je veel individuele wensen hebt.

Sluikreclame tolereer ik hier niet, dus ik heb de link van de site die je vermeld hebt weggehaald.

Oh, sorry, het was niet als sluikreclame bedoeld, daar heb ik niet eens over na gedacht, het was als illustratie van wat ik wilde maken, nl een plaatje in de header (dat is niet moelijk) maar dan geen wit vlak er boven maar een gekleurd vlak met daarin het logo van het bedrijf (= plaatje). En ik zoek niet naar een snelle oplossing, ik vroeg me alleen af of dat mogelijk was met het twenty eleven theme. Als dat niet kan, dan zal ik moeten gaan zoeken. Zover was ik zelf ook al. Maar als ik schijnbaar stomme vragen stel dan zoek ik wel verder ergens anders naar een oplossing. Nogmaals excuses dat ik hier dan een vraag heb gesteld met reclame erin.

Profielfoto van anja
    anja
    Keymaster

@karinonline, Ja dat kan, maar dan moet je de CSS van het thema aanpassen. Tip:maak dan een zogenaamd ´childtheme´ http://codex.wordpress.org/Child_Themes dan wordt je CSS niet overschreven bij een upgrade.
    Maar…je kunt ook naar een ander thema op zoek gaan die direct aan je wensen voldoet in de themabibliotheek.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Spring naar werkbalk