Groepsbeheerders

• Profielfoto van anja

WordPress

Publieke groep actief 3 jaar, 8 maanden geleden

Vragen en antwoorden bij het gebruik van WordPress.
Actief meedoen? Dan eerst registreren!

Handleidingen voor starters: Handleidingen WordPress

Widgets instellen

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van Piet Piet 5 jaren, 4 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Profielfoto van Piet
    Piet
    Lid

Beste mensen. Ik ben een nieuwe wp-gebruiker. Ik ben een homepage aan het maken voor de buurtvereniging. Ik heb de nieuwe homepag zolang achter mijn bestaande homepage geknoopt: http://www.genealogie-lethmate-litmaath.gethost.nl/wordpress.

Ik kom een heel eind m.b.v. een boek over WP. Maar een paar dingen krijg ik niet voor elkaar en/of snap ik niet:

Hoe stel ik widgets in voor 1 of voor meerdere pagina’s?
    Heb ingesteld: main sidebar: text
    Deze text verschijnt op pagina 1 en op pagina 3 aan de rechterzijde. Waarom alleen op deze beide pagina’s?
    Ik wil de text juist op pagina 1 en pagina 2. Krijg ik niet voor elkaar.

Kan ik een widgetinstelling per pagina maken?

Ik wil graag op homepagina het bloggedeelte verwijderen. Lijkt niet mogelijk te zijn via het dashboard.

Ik wil graag in de text boven de header een logo hebben ipv de geschreven text. Kan dat?

Kunen jullie mij een thema aanbevelen dat wellicht beter geschikt is hiervoor dan twentyeleven>?

bij voorbaat dank voor de medewerking!

Profielfoto van Han
    Han
    Lid

Dag Piet,
    de link die je stuurt gaat naar en speeltuin (ziet er leuk uit trouwens); is dus lastig om naar je resultaat te kijken.
    Een eerste tip is overigens om bij de Pagina attributen de Template aan te passen, zodat widgets per pagina wel of niet getoond worden.
    Han

Profielfoto van Piet
    Piet
    Lid

Han bedankt voor je reactie. Ik begrijp je niet goed. De link verwijst naar de homepage van de speeltuin zoals ik die gemaakt heb. Ik begrijp niet precies hoe je bedoelt dat het lastig is naar het resultaat te kijken. Kun je de site niet bezoeken misschien?

De pagina attributen heb ik wel gevonden, maar deze kan ik niet per pagina aanpassen. Als ik 1 widget wil laten zien op de homepagina met de instelling Sidebar Template, dan is die widget op alle pagina’s met deze instelling te zien. En dat wil ik dus niet! Is dit te wijzigen?

Zie op de site de eerste 3 pagina’s met de kalender. Deze wil ik alleen op de 3de pagina (activiteiten).

gr. Piet

Oh ja, is de blogroll op de homepagina ook te verwijderen?

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Dag Piet het bloggedeelte kun je weghalen door in het dashbord te kiezen voor Instellingen/lezen.
    Een rondje plaatsen voor een statische pagina kiezen.
    Je kunt in het dashbord wel de tekst boven je afbeelding weghalen door te kiezen voor weergave/header en een vinkje zetten bij nee achter weergave tekst.
    Als je via het dashbord Weergave/thema instellingen kiest kun je de standaard layout kiezen. Als je de layout enkele kolom neemt dan kun je geen widgets zien.
    Widgets gebruiken doe je door te gaan naar Weergave/widgets en je sleept ze naar de rechterkant onder de hoofdsidebar en invullen en opslaan.

groetjes hennie

Profielfoto van Piet
    Piet
    Lid

Dag Hennie, bij instellingen/lezen heb ik direct al bij het begin van het maken van de site gekozen voor statische pagina. Ondanks dat blijft het bloggedeelte zichtbaar.
    De tekst ben ik nu inderdaad kwijt. Kwestie van niet goed lezen! Had ik dus niet gedaan.

Probleem met de widgets is, dat ik ze wel wil laten zien, dus moet kiezen voor meerdere kolommen. Maar ik wil niet op alle pagina’s dezelfde widgets laten zien. Zoals hierboven al geschreven: ik wil bijvoorbeeld de kalender alleen op pagina 3 “activiteiten” laten zien. Maar de kalender staat nu op pagina 1, 2 en 3.

Is dit zo in te stellen, dat ik per pagina kan kiezen welke widget wel of niet wordt getoont?

gr.

Piet

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Wat bedoel je precies met bloggedeelte? Bedoel je dat je nog een reactie kan geven.
    Want je hebt nu een statische pagina en er komen nu geen nieuwe berichten bij op die pagina, als het goed is.
    Als je de pagina home bewerkt via alle pagina’s, dan zie je als je een stukje naar beneden scrolt dat je kunt aan of uitvinken of er reacties geplaatst mogen worden. Je zult daar het vinkje weg moeten halen als je dit met bloggedeelte bedoelt.
    Ik geloof niet dat er per pagina andere widgets ingesteld kunnen worden misschien weet Anja dit?
    groetjes Hennie
    gr. Hennie

Profielfoto van anja
    anja
    Sleutelbeheerder

@piet, heb even voor je gezocht in de plugin bieb, ik denk dat de plugin Widget Context doet wat je wilt. Zie: http://wordpress.org/extend/plugins/widget-context/

Profielfoto van Piet
    Piet
    Lid

Goedemorgen.
    @hennie, pagina is statisch maar berichten kunnen nog steeds toegevoegd worden.
    Als ik de pagina home bewerk via alle pagina’s, kan ik nergens iets aan- of uitvinken.
    Ook heb ik op de pagina Instellingen gezocht naar een mogelijk dit in of uit te schakelen. Niets gevonden.

Blijkbaar kan het bloggedeelte niet uitgeschakeld worden?

@anja, ik ga dit doorlezen. bedankt. Ik had Widget Logic Visual al geïnstalleerd, maar die doet helaas niet wat ie beloofd te doen.

gr. piet

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Misschien eens zoeken bij het internationale forum Piet ” http://nl.forums.wordpress.org/ ” , ik dacht dat het zo zou werken.
    gr. Hennie

Profielfoto van Piet
    Piet
    Lid

Anja,

Dat komt niet goed. Zodra ik de widget context plugin installeer, slaat mijn site op hol.
    Fatal error: Call to undefined method widget_context::get_settings() in /home/genealo/domains/genealogie-lethmate-litmaath.gethost.nl/public_html/wordpress/wp-content/plugins/widget-classes/widget-classes.php on line 64

Profielfoto van anja
    anja
    Sleutelbeheerder

@piet, het zou kunnen dat de Logic visual en deze plugin elkaar ‘bijten’. Dus dan één van de twee eerst uitschakelen. Daarnaast kun je misschien het forum van de widget context plugin bezoeken op http://wordpress.org/tags/widget-context?forum_id=10 (ik ken en gebruik de plugin namelijk zelf niet), misschien dat je daar een antwoord kunt vinden.

Profielfoto van hennie
    hennie
    Bijdrager

Ik had de plugin ook even geinstalleerd om te testen, maar hij werkte perfect Piet.
    gr Hennie

Profielfoto van Piet
    Piet
    Lid

Logic Visual was het probleem.idd. Widget Contaxt werkt nu prima. Bedankt!

Nu graag nog een tip hoe ik de zoekbar uit mijn header haal. Deze is plotseling naar de header gezakt nadat ik de headertekst heb uitgeschakeld.

In de instellingen kan ik hierover niets vinden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Spring naar werkbalk